reis naar Maluku - Reisverslag uit Terweij, Nederland van riagaarenstroom - WaarBenJij.nu reis naar Maluku - Reisverslag uit Terweij, Nederland van riagaarenstroom - WaarBenJij.nu

reis naar Maluku

Blijf op de hoogte en volg

12 December 2014 | Nederland, Terweij

Reisverslag(je) van Ria, Frits,Keori en Ava op reis naar de Molukken
Ceram Ambon Saparua Jakarta

Verwacht niet teveel van mn reisinfo.
Het wordt vooral zoiets als "vanmorgen ontbeten met nasi goreng".
Vanavond eten we "pinan kuning"

Vanavond take-off✈️ onder invloed van een oxazepam tabletje om mn vliegangst te onderdrukken.

Vrijdag vertrek, maandag aankomst.

Gister en vandaag alle lieverds langs geweest om gedag te zeggen, komen met tasjes voor de kindjes met snoepjes en centjes. L.I.E.F!!!!!!!❤️

Zucht....m'n bril vergeten dus de mooie omgeving gaat straks aan mij voorbij, alles op 1,5 meter afstand gaat lukken

Contact.

Pffffff ik moest letterlijk, even landen.
De Malaria pillen hebben een flinke impact op me en ik was nogal niet lekker. Althans, ik hoop dat dat het was.
Voel me nu goed dus even afwachten.

Verder is het echt een reis die erin hakt vind ik. Vrijdag vertrokken en pas gister aangekomen in Masohi op Ceram.

"Mam, kan die meneer effe ophouden met zingen"
Vraagt Ava om 04.15 uur in de nacht wanneer, super hard, alsof ie naast ons bed staat met een megafoon, het gebed van de moskee naast ons aanvangt.

Ik rol samen met Ava het bed uit van het lachen. Tjongejonge, hoe luid en hoe lang maar vooral hoe vroeg kun je
beginnen.

Dit was gisteravond in Ambon, in het hotel. Hier hebben we 1 nachtje gelogeerd omdat de Ferry naar Ceram een dag later vertrekt.

De vader van Frits haalde ons op van het vliegveld. Dit was emotioneel. Frits die na jaren zijn vader weer ziet.

De reis naar de Molukken is familie-bezoek. Onze kinderen, vooral Keori (10 jaar) wil zien waar zijn roots liggen.

Hier aangekomen zijn de kindjes, Ava (8 jaar) en Keori super relaxed.
Keori zegt zelfs "mama, het voelt gewoon alsof dit thuis is".

Keori zegt dat in de haven van Ambon, waar we in 7 triljoen graden, in alle drukte, wachten op de Ferry. Ik antwoord hem dat mama dat gevoel (nog) niet heeft hoor.

Als ik dacht dat vliegen angstig is, nou neem dan een busje naar Ambon stad vanaf het vliegveld of stap op een veel te vol beladen boot (orang banja).

Koffers, dozen, spullen en veel (te veel) mensen op een boot. En heet!
Overal zitten mensen, niet alleen op de zitplaatsen, maar in t gangpad, op de trappen overal, alles zit en staat vol.
en o ja, had ik al gezegd dat het heel warm is.

- Masohi op Ceram

Thuis bij de vader van Frits, zijn vrouw Ellen en hun kinderen.

Ontbijt met pisang goreng, lunch rijst, kip, gele vis, papeda

  • 12 December 2014 - 17:24

    Dana Inge:

    Ik wist niet vandaag de lucht in!! Via dit lijntje .. een ontzettende goede vlucht en geniet!!

  • 12 December 2014 - 17:34

    Jeannette Donkers.Sahuleka:

    Keori, ik wens jou,papa,mama en Ava een hele fijne en leuke vakantie toe..doe je opa de groeten overbrengen? Leuk om jullie te volgen .. veilige aankomdt in Maluku...dagdag familie Taberima.

  • 12 December 2014 - 17:58

    Delinah:

    Leuk! Ga je volgen.. nogmaals goede reis! X

  • 12 December 2014 - 18:54

    Brenda:

    Ben heel benieuwd. Hoop dat jullie 't heerlijk hebben en wat een fantastisch avontuur voor Ava en Keori,
    ga je volgen. XX

  • 12 December 2014 - 20:28

    Bertina:

    goede vlucht !!! En genieten x

  • 12 December 2014 - 21:03

    Francisca:

    Nou, jouw kennende zal he echt geen saai verslag worden. Geniet ervan met je mooie gezin.

  • 12 December 2014 - 22:42

    Pebbles/Debby:

    Heeeey Nichtje. Ik zag dit voorbij komen op FB. Dus ik dacht..wat leuk eindelijk eens iemand uit de familie die ook weggaat via waarbenjij.nu. Grappig joh. Alleen weet ik bijvoorbeeld niet hoelang je nu weggaat enzo.Ben wel heel benieuwd!!!!Leuk leuk

    Wens jullie een veilige reis toe. En heel veel genieten daar.
    Wij zijn net terug van anderhalve maand Nepal..pff wat een ervaring.
    (geen nieuw boek helaas :-)

    Enjoy. En ga je volgen!
    Groetjes en liefs van mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 12 Dec. 2014
Verslag gelezen: 1126
Totaal aantal bezoekers 10045

Voorgaande reizen:

12 December 2014 - 02 Januari 2015

Family visit Moluccan Islands

Landen bezocht: