thuiskomen deel 2 - Reisverslag uit Saparua, Indonesië van riagaarenstroom - WaarBenJij.nu thuiskomen deel 2 - Reisverslag uit Saparua, Indonesië van riagaarenstroom - WaarBenJij.nu

thuiskomen deel 2

21 December 2014 | Indonesië, Saparua

Huize Taberima ligt bij de andere 8(of 7)
Taberima huizen. Allen bij/naast elkaar.

We zijn hier per speedboot naar toe gegaan, een uur lang 4 of 5 grote brullende motoren achter de boot, we schieten over het water.
Wederom te vol beladen met, ik denk, zo'n ruim 20 man met talloze dozen, pakketten en koffers. Kleine kindjes en baby's en allemaal doodleuk zonder zwemvest.

Thuis is een beetje een uitdaging voor mij (en Frits ook) want het is feest in Booi en iedereen die elders woont, komt terug naar 'huis'. Dus logeren we met ruim 20 personen in het huis. Overal liggen bedden en slaapmatjes en overal waar je je beweegt in huis, zijn familieleden, orang banja. Wij als gezin zijn, thuis in Nederland, errug op onszelf, dus dit is wel wennen. En dan is het ook lastig dat ik de taal niet beheers.

We gaan even kijken bij het stuk grond wat officieel Frits' eigendom is. Zou er ooit iets op gebouwd worden?

Keori & Ava zijn ongelooflijk. Ze vermaken zich goed met de andere kindjes. Ze maken een mix van alle talen en redden zich prima.
De nichtjes van Ava turnen inmiddels lustig met Ava mee haha.